fredag 19 mars 2010

Drive-thru på tunnelbanan

Imorse när jag åkte till jobbet satt det en herre framför mig. Han hade en påse med McDonaldsmat i famnen. Frukost antar jag. Och jag hade helt rätt. Men inte vilken frukost som helst. Han hade slagit till på pannkakor med grädde och sylt. Dessa tillbehör även levererade i egna små gulliga burkar.

Nu till det komiska. Han hade alltså en kaffe, en liten låda med pannkisar, två burkar med sylt respektive grädde. På tunnelbanan, som bromsar in hårt. Men han lyckas ändå hålla tag i alla sina grejer.

Då känner jag. Man måste vara bra sugen på pannkakor för att ta sig an projektet att äta detta på vägen till jobbet på tunnelbanan. Det är säkert dundergott, men jag hade fan valt det något mer enkla alternativet macka...

2 kommentarer:

Emma sa...

eller ätit pannkisarna på jobbet? :D

Ewa sa...

Jaja! Dessa Stockholmare! :)