torsdag 18 mars 2010

Kanske världens största problem...

Jag har ett problem. Jag avslöjade det nyligen för Emma. Det kan vara ett av världens största problem. Eller nej, det är det nog inte, men det är tillräckligt stort för att vara lite pinsamt att berätta om. Det känns lite som ticks, tvångstankar eller liknande. Men det är egentligen saker som ligger för nära. Hur ska jag förklara det utan att det ska låta helt knäppt.

Exempelvis om jag sitter i soffan, en chipsskål står bredvid mig.. Om denna står kanske 2 cm bredvid mig, så är det aningen jobbigt. Det är inte så att den nuddar mig när jag sitter sådär alldeles superdunderskönt just då. Utan det är OM jag skulle behöva byta position, då kommer jag med största sannolikhet nudda den. Alltså är det 7cm-regeln som gäller här. Flytta chipsskålen så att det inte finns risk att nudda mig.
Gäller även på jobbet detta. Block, dom får inte ligga så att jag kan nudda dem, då blir det irritationsmoment 103!

Ja jag säger då det. Problem... Ses snart igen, nu ska jag bara flytta på blocket!

2 kommentarer:

Emma sa...

det är så himla synd om dig!

Ewa sa...

Håller med Emma! Vilka problem.....!