tisdag 19 januari 2010

Dags att börja fundera

Har börjat överväga att börja studera på allvar, det blir förmodligen så efter sommaren. Känns som att jag vill byta inriktning och att jag börjar bli mogen för det nu. Är man för gammal att plugga när man är 25? Trist att känna sig som en gammal gubbe. Men det är väl bara jag som inbillar mig att alla börjar plugga direkt efter gymnasiet.

I efterhand känns det som att det hade varit soft att varit klar med utbildning nu om man börjat då. Men å andra sidan hade jag förmodligen pluggat till något inom IT vilket jag verkligen inte vill jobba med längre. Jag har fått nog av denna bransch, jag vill göra något helt annat. Som jag sade till älskling igår.. "Jag vill sitta på kontor, ha en del möten och kunna ta med min bärbara dator till ett fik och arbeta". Vilken utbildning ska man i sådana fall välja?

Men jag har redan börjat rota och eventuellt hittat några som kan passa mig. Tror jag vill göra något med problemlösning, sitta och hitta alternativa lösningar på saker och ting. Eventuellt alltså, med betoning på E.

Nåväl jag har ju lite tid att fundera och jag ska börja titta några ggr i veckan för att verkligen kunna hitta vad som kan intressera mig. Sen får man väl se vad som händer, annars får jag väl vänta ett år till. Men jag känner mig redo!

Ps. Någon som har erfarenhet av distansutbildning, hur är det? Tänker mer om man hittar någon utbildning som erbjuds på distans men som inte finns på orten, är det något att överväga?

Inga kommentarer: