fredag 29 januari 2010

En El Maco med plusmeny och en pizza på det...

Okej, läste precis på Aftonbladet att barn framför datorer äter mer skräpmat än andra.

För det första måste jag säga att detta låter helt sjukt, hur fan kan det spela någon roll? Dom har tydligen gjort en undersökning på detta. Men att barnen sitter mer framför datorn kan väl knappast ha någon betydelse för vad som står dukat på bordet eller att mer godis serveras.

Däremot tycker jag det är sorgligt, sjukt jävla sorgligt. När en annan var liten då var det spring och lek jämt. Var man inte och spelade fotboll, bandy eller åkte rollerblades så var man på sin cykel och cyklade runt halva jävla jordklotet.

Nä när jag blir pappa ska jag fan se till att mina barn rör sig. SJÄLVKLART ska de få sitta vid datorn, men det är knappast det viktigaste... I sådana fall får dom väl dra ihop ett gäng och spela på tv-spelet - då kanske farsan kan va med också!
Det är iaf socialt!

Men alla föräldrar därute, se till att få ut ert barn! Det behöver inte bara vara för att röra på sig utan det sociala. Och NEJ, alla som säger att spela online / facebooka osv är socialt, det kommer det aldrig bli!

Inga kommentarer: