måndag 25 januari 2010

Resan mot gammal humor...

Fantastiskt roligt det kan vara att läsa om lite gammalt ockult (så ockult är det väl inte men jag gillar ordet). I helgen sprang jag över något som jag förträngt, som jag tycker är underbart roligt. Det är lite som en blandning mellan huvudvärk och ont i magen. Lite skräckblandad förtjusning som man kan skratta till.

Jag tänker självklart på "Nazi Tyskland".. Eller "Hitlers Tyskland".

Visst ett land behöver väl inte heta något klassiskt som "Sverige, England, Portugal", det kan väl vara kul att svänga till det lite. Men att Tyskland faktiskt en gång kallats "Nazi Tyskland" tycker jag är lite humor ändå. Någon får gärna rätta mig... Det är mycket möjligt att det inte kallats så men i en del skrifter omnämns det ändå, och det räcker för mig!

Jag ser det framför mig... "The Black America" eller "Obama United States of America"..

Undrar vad folk skulle säga idag med en namnändring av landet? Jag tycker det skulle införa en helt ny dimension och kunna berätta något om landet.. Tänk positivt, tänk roligt, tänk marknadsföring!

"Kung Carl (hur var det jag stavade mitt namn?) Sverige" skulle lätt få mig att besöka Sverige om jag var på väg att göra en resa!

2 kommentarer:

Emma sa...

Hörredu din lilla särskrivare. Nazityskland eller Hitlertyskland hette det faktiskt ;)

Fredrik sa...

Mm fast jag kan ju inte stava så det spelar ju inte så stor roll :)