tisdag 26 januari 2010

Saab, denna vackra saga

Har ni sett att Saab är på tapeten igen.. Härligt det känns, jag började nästan tro att det var över. Tidningarna hade ju inte skrivit något på säkert en vecka. Jag började bli fundersam om det faktiskt skulle läggas ner. Men nähädå, ett nytt bud med en hemlig miljardär. Jag börjar fundera hur många hemliga miljardärer som ska lägga fram sina ess i Saab-affären.

Men nu börjar det bli skrattretande.. Först Koeningsegg, ett halvår går.. INGENTING händer. Sedan ett nytt bud, ytterligare ett nytt, nämen sedär.. Ett bud till! Jaha.. Ojdå, nu gick det i stöpet vi tar ett bud till.¨

Vafan är det för fel på detta bolag? Företaget har gått med miljardförlust sedan urminnes tider, vilket normalt företag klarar detta?

Och nu när de ska lägga ner det, ja då går inte det heller.

Saab börjar kännas lite som en såndär äppelskalsbit som kan fastna mellan tänderna.. Ja ni vet. Man känner sig lite sugen på nåt gott, men nädå - här ska inte ätas något onyttigt utan jag tar en bit äpple. Man knaprar i sig det, och fan va gott det är. Ända tills sista biten, då är det en liten jävla skalbit som ska fastna mellan tänderna.

Äppelätarstarten klockades till 11.35, klockan har precis slagit 17.00 och man har fortfarande inte fått bort den där irriterade skalbiten. Inte ens när man försöka fokusera på något så simpelt som att dricka ett glas vatten försvinner tanken från den där lilla irriterade biten som gnager mellan tänderna.

Fan Saab skärpning, hur fan vill ni ha det? För nu har jag tröttnat på att ni etsat er fast mellan mina tänder!

1 kommentar:

Emma sa...

haha, jag älskar dig! :D