fredag 22 januari 2010

Fredagskvällen som förvandlades till en dröm

Här sitter jag och knapprar på tangentbordet. Det låter som en sång.. ungefär.. "Nu kan det vara för sent för att säga som det är"... En del av Melissa Horn och Lars Winnerbäcks duo av "Som jag hade dig förut".

Jag sitter med ett ikea glas, ungefär 1/5-del fyllt med whiskey, Famouse Groose. Gott, mm.. Detta är livet säger jag tyst för mig själv samtidigt som underbara är i badrummet och kvällsfixar.

Jag får en tanke.. En tanke, tanken kommer nog aldrig fösrvinna. Det är såhär fredagskvällar ska vara. Varma, gosiga, härliga och fulla av skratt!

Dagen avslutades med ett skratt på jobbet för att sedan vända klackarna hemåt, kom inte så långt dock. Jag mötte upp sötnos i stan för att kika på en vårjacka... Och vips så hade jag shoppat den. Den var helt enkelt perfekt. Svart, soft och casual.. Precis som mig... Fast så svart är jag nog inte, snarare rödhårig. Ett par "korta" strumpor blev det också. Ni vet sådana där låga. Perfekta när man är på gymmet, man slipper se ut som Stig Helmer... Nog för att jag är noga med mitt utseende, men gymmet kan man NÄSTAN se ut hur man vill. Men inte tubsockor och shorts - det går helt enkelt FETBORT!

Nä nu ska jag vandra ut i köket för lite påfyllning! Jag hoppas ni har en lika fantastisk fredag som mig. Imorgonbitti blir det träning, frukost, långpromenad och förmodligen världens bästa lördag.. Som det jämt är!

Inga kommentarer: