torsdag 21 januari 2010

Vaktmästaren som fick sparken

Tillåt mig garva. Lite background check.

Real Madrid åker till Albanien på träningsmatch, ägaren till Real pröjsar 20 mille för att det ska gå smärtfritt. Innan match slocknar hela arenan.

Följder? Vaktmästaren fick sparken.

Jag ser verkligen mötet framför mig mellan ägaren av stadion, låt oss kalla honom direktören, och vaktmästaren.

Direktören ifrågasätter vad som hände, vaktmästaren spelar stort frågetecken och förstår ingenting. Säger sig vara ovetande vad som hänt och att det absolut inte kan vara hans fel.

Skönt att komma hem till familjen, frugan frågar "Hur gick det på jobbet idag?"... Varpå vaktmästaren svarar "Jodå, jag lyckades med det omöjliga att på den viktigaste dagen när ett av världens största klubblag skulle spela träningsmatch mot oss att ordna ett strömavbrott."

Jag ser dessutom Real Madrids ägande oljemiljardär satsa 20 miljoner kr på något som skulle bli en träningsmatch.. Som det iofs blev, men han trodde nog inte spelarna skulle träna på mörkerseende.

Inga kommentarer: