fredag 15 januari 2010

Saab... Till höger till vänster, Saab överallt!

Jag har inget emot Saab, men en sak som jag inte förstår - är varför arbetarna bara "accepterar".

Jag är verkligen inte insatt i hur strejk fungerar - så någon får GÄRNA rätta mig om jag har fel. Men varför tar inte bara alla arbetarna och strejkar? Ställ er utanför med era plakat och vifta hej vilt!

GM påstår att de måste stänga ned för att det kostar att hålla Saab igång, ja vad kostar det då inte om ingen arbetar. Måste vara ett perfekt sätt att visa sin ilska. Älskar arbetarna sitt Saab alldeles för mycket för deras eget bästa?

Tycker deras lunch-strejk var superb, men de gör det under lunchen.. Vafan?!?

Visa vad ni tycker så kanske GM verkligen kan hajja läget och få till en försäljning, för visst är Saab bra för Sverige.. Det är inget snack om saken.

Inga kommentarer: