onsdag 13 januari 2010

En hyllning med grädde på moset

Måste bara hylla Joel Kinnaman.. Kanske är det lite tidigt, jag har ju trots allt inte sett filmen "Snabba Cash" ännu, men jag är fullständigt övertygad om att han gör en grym skådespelarinsats.

Jag och älskling har under hösten följt GSI-filmerna med Jacob Eklund i spetsen med Joel Kinnaman som dragplåster - till slut kändes det som att det var han som gjorde serien. Och så var det nog. Herr Eklunds tillgjorda spionröst med en kropp som en 60-årig avdankad golfspelare går inte hem i våran tv-soffa i alla fall. Möjligt att det funkar för andra men för mig var det Frank Vagner (som Kinnaman spelar) som gjorde att man följde dessa annars ganska mediokra serie. Trots allt måste jag erkänna att den är i klass med Beck - och jag som inte ens gillar svensk film vidare mycket.

Vi ska vandra ut och kika på filmen på lördag med C och M, blir lite käk innan och sedan hoppas jag för filmsverige att Snabba Cash faktiskt är något att bita på. Det har varit tunt med svenska filmer på sistone, det är väl Stieg Larsson trilogin som annars slagit, men förutom den så tycker nog jag det varit lite som messmör på bioduken.

Annars då? Jo kommit igång ordentligt med träningen, och det känns. Inte tränat sen den 10:e december men kört två hårda pass nu i veckan, känns fantastiskt. MEN...

Kan inte alla dessa nötter som har nyårslöfte att börja träna bara INTE lämna det löftet. De tar upp onödig plats på gymmet för de kommer trots allt sluta med detta om en månad och då var träningen helt plötsligt värdelös.

Lämna plats åt oss riktigt bodybuilders, eller nåt...

2 kommentarer:

Cilla sa...

Jag tycker också det ska bli kul att gå på bio :D

Emma sa...

det tycker jag med!