torsdag 21 januari 2010

Varje morgon, samma plåga

Jag förstår inte varför man varje morgon skall känna sådan vrede, ilska och irritation. Blandat med glädje, lycka och välbehag. Vad är det jag då syftar på? Jo, detta med att välja kläder på morgonen.

Finns det något som gemensamt är ett samhällsproblem så tror jag det är just detta.

Jag själv gosar en stund med Emma, sedan går jag upp för att bestiga världens högsta berg. "Att-välja-kläder-varje-morgon"-ount Everest. Jag tycker mig själv ha en hel del kläder, och självfallet de flesta snygga (enligt min åsikt) annars hade jag aldrig köpt dem. Men likförbannat är det lika svårt att välja kläder. Det blir liksom aldrig bra...

Så man nöjer sig med något halvdant, lite småsjaskigt men förhoppningsvis iaf helt klädesplagg på överkroppen. Sedan drar man på sig ett par passande brallor till detta, förslagsvis jeans.

Man tar sitt pick och pack för att bege sig mot tunnelbanan. Väl där tror man varenda person stirrar på en för att man ser ut som att man blivit överkörd av tåget..

Ibland har jag bara lust att skrika rakt ut.. "Jamen vafan jag lyckades inte med klädkombon idag... ALRIGHT?!!"

2 kommentarer:

guess who sa...

Tyvärr skulle ingen designer i världen kunna rädda dig gubben : )

haha puss

Emma sa...

hahaha, hade ingen aning om att det här var ett sånt stort problem för dig..

du, jag och rikspresentkorten imorgon? ;)